Ezen a kerékpárúton bringával, de van, aki oda-vissza futva teszi meg a 14 kilométeres távot. Tehetik a futók, mert kiváló az út bitumenje, amely nem okoz boka és térd ízületi fájdalmakat a penzum teljesítése után. Nagy sláger ez a kerékpárút, amely pályázati úton, 14 éves „küzdelem után” valósult meg. Horváthy Lóránt, a tatai önkormányzat pénzügyi és városfejlesztési bizottságának az elnöke, a megyei sportszövetségi szövetségek elnöke, a bringás út kiötlője, egyben gesztora nagyon örül az út sikerének, ám vannak olyan deviáns jelenségek, amelyek miatt joggal bosszankodik.
– Sajnos, vannak, akik nem igazán örülnek a kerékpárútnak, és már több rongálást tapasztaltunk a bicikliút több szakaszán. Tatánál, a Kicskacsás- és a Nagykacsás-tó közötti dupla ívben, de a tatabányai szakaszon, a Lapatári-malom környékén is – ismertette a felháborító történteket Horváthy Lóránt. – Nem értem az emberek viselkedését, miért élvezik, ha valamit tönkre tehetnek.
Most viszont újabb nem kívánatos eseményt vett fel egy sportbarát. Kisbusz haladt a bringás úton, és ez megengedhetetlen. Ezt támasztja alá Molnár László, a kivitelezés műszaki ellenőre, aki annak idején elmondta, hogy ez a kerékpáros út kimondottan a bringásoknak készült. A lágy, rugalmas, különleges bitumenre nem szabad ráhajtani tehergépjárművekkel, mert az súlyos károkat okozhat.
Egyetlen kivétel van: árvízvédelmi megfontolásokból, pontosabban a védelmi szempontok miatt térhet rá erre a nagyszerű, puha és rugalmas útra nehézjármű. Komoly büntetésekre számíthatnak a szabályt megszegők.
Péntek Sándor